We bevinden ons momenteel in een periode waarbij klanttevredenheid in grote lijnen het succes van elk bedrijf bepaalt. Steeds meer bedrijven hakken de knoop door en besluiten hun klantcontact over te laten aan een callcenter in Suriname. En dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Voor Nederlandse bedrijven die een goede basis willen leggen voor hun klantcontact biedt Suriname veel voordelen. Denk aan een klantcontact dat kwalitatief, betaalbaar en cultureel naadloos aansluit bij de Nederlandse maatstaven. Maar wat zijn nu concreet de belangrijkste redenen om voor Suriname te kiezen? Het antwoord ligt in de volgende factoren: lage operationele kosten, uitstekende taalvaardigheid en minieme cultuurverschillen.
De Nederlandse taal en cultuur
De Nederlandse taal is het grootste voordeel dat een callcenter in Suriname te bieden heeft. Omdat Nederlands de officiele taal is in Suriname, verloopt de communicatie met klanten moeiteloos. Daarnaast mag worden opgemerkt dat de culturele overeenkomsten ervoor zorgen dat de klantbenadering op een natuurlijke manier verloopt. Dit heeft een positieve impact op zowel de klantbeleving als de merkbeleving.
Kostenbeparend
Bedrijven die willen besparen op kosten en tegelijkertijd de kwaliteit willen behouden, doen er goed aan om zaken te doen in Suriname. De loonkosten liggen daar aanzienlijk lager dan in Nederland. Ondanks dit kun je nog steeds beschikken over goed opgeleid personeel. Dit biedt de mogelijkheid om je klantenservice uit te breiden, zonder dat dit veel kosten met zich meebrengt.
1x24u klantenservice
De openingstijden van een callcenter in Suriname zijn veel ruimer dan die in Nederland. Dit betekent dat je klanten ook buiten reguliere kantooruren geholpen kunnen worden. Voor bedrijven die een 24/7 klantenservice willen aanbieden, is dit dan zeker een ideale oplossing.
Oog hebben voor de juiste partner
Wil jij ook genieten van al deze voordelen? Dan is het aan te raden om in zee te gaan met een ervaren en professioneel callcenter. Er zijn een aantal aspecten waar je op moet letten voordat je zo’n besluit neemt. Goed getrainde medewerkers en innovatieve technologie vormen de basis voor een prettige samenwerking. Wat in elk geval als een paal boven water staat, is dat een callcenter in Suriname een goed begin is.
